Den ideelle kropstype..


Hvad er egentlig den “ideelle” kropstype.

Som mange er jeg nok ved, har der været rigtig meget disksution om, hvorvidt man som f.eks. blogger må vise sig på nettet og udstille sig selv med hensyn til sin krop og vægt. Men især om, hvad den ideelle kropstype er. De fleste af jer, har nok hørt om sagen med den svenske blogger, Blondinbella, som lagde bikini billeder ud af sig selv fra hendes ferie. Hvis I ikke har set det, kan i se en rigtig god udsendelse om det HER fra GO’ Morgen.

Men altså, bare fordi hun ikke vejer 30 kg, skulle hun straks hakkes ned på med dumme kommentarer om hendes vægt. At denne pige, Blondinbella, så ikke er tyk eller noget kan folk bare ikke se.. Og det er efterhånden gået over gevind, at det skal være sådan. Men rigtig mange modebloggere kæmper for tiden mod dette “buttede piger må ikke vise sig på nettet” agtige fænomen der desværre har været fremme længe. Det der med, at man måske bruge str. 40 i stedet for 36 i bukser, og derfor ikke må vise sig i dem på nettet. At man skal kimmes ned, fordi man vejer 7 kg for meget, og derfor i følge så mange mennesker, ikke må gå i det tøj man synes er fedt. Der er simpelthen for groft.

Jeg bliver personligt ofte berørt af netop dette her emne. Det der med, ikke at have den rigtig kropstype i rigtig manges øjne, er noget jeg bliver konfronteret med stortset hver dag. Ikke kun her på min egen blog, men også til dagligt og andre steder rundt omkring på nettet. Jeg er såmen blevet råbt af på gaden en gang.. Jeg synes simpelthen, der er helt forfærdeligt. Der findes ikke noget værre, and at blive kaldt tyk eller fed. Man er som person godt klar over, hvad sandheden er. Men at få det smidt i hovedet som et skældsord, er noget de færreste kan lide. Og det sårer da også noget så grusomt, kan jeg godt fortælle. Jeg ved da godt, at jeg ikke er skind og ben. Jeg har fedt. Jeg er et mennesker, ikke et skellet som så mange andre. Og det gør mig egentlig ikke så meget. Jeg vil hellere være lidt overvægtig og tilfreds og glad, end ligne et skellet og have det forfærdeligt. Sådan er det.

Så mit budskab er – Tænk før du skriver!

Hvad synes I om alt dette her med kropstyper, og den “ideelle” krop?

2 responses

  1. Du har ret, rigtig flot skrevet.

    // Thor Kirkholt
    http://www.kirkezphoto.blogspot.com

    18. februar 2012 kl. 09:12

    • Tak skal du have, Thor!

      18. februar 2012 kl. 09:12

Skriv en kommentar

