Nu skal vi snakke om – Cutting.


Ja..

Cutting er et meget tungt og ofte tabulagt emne. Det er ikke noget man sådan rigtig snakker om, hvilket er en skam.. Især for de unge der cutter, som rent faktisk gerne vil snakke om det, eller læse om vejen ud af cutting. Så derfor laver jeg dette lille indlæg.
Jeg har selv været cutter i en periode på ca. 1½ år. Det var en hård og mørk tid, hvor jeg ligeud sagt levede på en løgn. Men det vil jeg ikke komme nærmere ind på nu.
Jeg havde det rigtig svært med mig selv. Jeg havde svært ved at finde ud af hvem jeg var, hvor jeg hørt til, hvad jeg i det hele taget lavede på jorden. Og det er jo tunge tanker at have som 14 årig. Jeg siger ikke, at jeg ved hvem jeg er nu.. Men jeg tager det bare positivt og holder hovedet højt, til jeg finder ud af det. Når men, jeg cuttede (skar i mig selv) engang i mellem. Nogle gange var det hver aften, andre gange var det bare hver anden uge osv. Det kom an på hvor langt nede mit humør var. Men så kom arene. Og det var ligesom det, der blev mit wake-up call. Jeg kom til at kigge på mine arme en eftermiddag, og kunne pludseligt se, at det var forfærdeligt det jeg havde gang i. Det var rigtig svært at stoppe igen, men det handler bare om vilje styrke. Jeg indrømmer gerne, at jeg stadig har lyst, til at gribe kniven engang i mellem. Men jeg gør det ikke, jeg bruger tricket med at tænke på, at det såre mine nærmeste og ikke mindst mig selv. Så til jer der sidder og gerne vil ud af cutting.. Det er ligesom et ryge stop, det er svært, du får lyst til det engang i mellem, selvom du ved det er forkert, men det lykkes for langt de fleste. Så hold hovedet højt.
– Hvad er jeres mening til cutting?

Det var et lidt mere alvorligt emne, jeg lige havde lyst til at lave. Noget mere meningsfuldt. Håber i kan lide det og vil komme med jeres ærlige meninger. Vi ses. Peace out.  

– Amalie.

Skriv en kommentar

